Hoe ver mag je gaan in verspreiden van ‘nepnieuws’?

Foto: waalwijk.nieuws.nl

Collega Rolf Balkenende van waalwijk.nieuws.nl werd toch wel een beetje in verlegenheid gebracht door de winkelketen Only for Men. Net als meer media overigens.

De winkelketen maakte donderdag 2 maart bekend dat hun vijftien winkels vanaf 6 maart alleen nog maar toegankelijk zouden zijn voor mannen. De Gelderlander schrijft zelfs dat op herhaalde vragen van hun kant of dit echt een serieus plan was, het bedrijf bevestigend antwoordde. Het bleek te gaan om campagnestunt, ofwel nepnieuws. Volgens de Gelderlander zou woordvoerder Lizzy van Brussel er geen moeite mee te hebben dat het bedrijf heeft gelogen.

Maar is de vraag: ‘Hoever mag je gaan in het verspreiden van misleidende informatie’. Gaat de actie van de winkelketen te ver? Per slot van rekening is het nog geen 1 april, de dag waarop dergelijke grappen door de meeste mensen buitengewoon worden gewaardeerd.

Aanmelden nieuwsbrief
Cookieinstellingen