Deel 2 DVS’33 houdt sponsoravond in De Heerlickheijd van Ermelo

Joost Bruyn van hoofdsponsor Matrix en DVS-voorzitter Nico Ligthart tekenen een driejarige overeenkomst.
Joost Bruyn van hoofdsponsor Matrix en DVS-voorzitter Nico Ligthart tekenen een driejarige overeenkomst.
Foto: archief

Het tweede deel van de 166e aflevering van de ‘Sportartikelen uit de oude doos’, een verslag van donderdag 14 juni 2001 over de sponsoravond die DVS’33 Ermelo de week daarvoor hield in hotel ‘De Heerlickheijd van Ermelo’. Klik HIER voor deel 1.

Door Bram Burggraaff.

Vooral geïnteresseerd in voetbal
Tijdens de DVS-sponsoravond in ‘De Heerlickheijd van Ermelo hield de bekende Suér een lezing: “Ruim 65% van de bevolking is geïnteresseerd in sport, vooral voetbal. Daarvan volgt weer 80% de verrichtingen van de hoogst spelende club in de eigen plaats. Hoewel het na de komst van de commerciële zenders veel moeilijker is geworden om een grote kijkdichtheid te halen, stonden er toch negen voetbalwedstrijden van EURO 2000 in de top tien van best bekeken programma’s van 2000. Sponsoring is van belang voor: 1. Naamsbekendheid van het bedrijf. 2. Relatie-marketing, relaties uitnodigen bij een wedstrijd. 3. Versterking van het imago door reclame-uitingen rond de wedstrijden. 4. Nieuwe producten onder de aandacht brengen. Bij dit alles is er geen verschil tussen internationale, nationale of lokale sponsoring. Het is belangrijk dat er een deskundige schakel is tussen de sponsor en de gesponsorde’’, aldus Frits Suèr.

Kledingsponsor
Met ingang van het nieuwe seizoen heeft DVS’33 een nieuwe kleidingsponsor. Na vijf jaar komt er een einde aan de samenwerking met PUMA als kledingsponsor. Door verandering van beleid is het contract niet verlengd. Ook andere gerenommeerde clubs als IJsselmeervogels, ACV en Flevo Boys zijn met PUMA gestopt. Met de nieuwe kleding- en schoeiselsponsor is DVS een driejarig overeenkomst aangegaan met Deventrade uit Deventer en Intersport Ermelo . Het Italiaanse sportmerk Hummel is druk doende opnieuw een plek te veroveren tussen de ‘groten’ in de voetbalwereld.

Ontmoetingsavond
Een dag voor de sponsoravond was er een informele ontmoetingsavond met de spelers van de DVS A-selectie voor het komende seizoen. Tijdens deze avond werden de nieuwe tenues en voetbalschoenen gepast. De voorlopige A-selectie van DVS’33 bestaat uit de volgende keepers: Sjors van Apeldoorn, Mirco Bovo en Remco van Lopik en de spelers: Ralf van de Berg, Robert Bonestroo, Sander Franken, Pascal Fredriks, Gijs Griffioen, Paul Hartenberg, Ruben Hoogenberg, Yoeri Hoogenberg, Lucien Ilie, Tonny Jochemsen, Nordin Kaddour, Ronnie Knol, Karst Koopman, Rachid Korachi, Sander Mallie, Ewout Noordermeer, Mark Pluim, Arjan Schepers, Sebastian Verhoeve en Abel van Willigen. Hoofdtrainer: Bert Hendriks. Leiders: Gerbrand Bosch en Hans Gouweleeuw. Assistent-scheidsrechter Cees Bonestroo. Verzorger: Peter Sturkenboom.

Hoofdsponsor
Het hoogtepunt van de avond was de bekendmaking van de nieuwe hoofdsponsor van DVS’33, het bedrijf Matrix: “Het warenhuis voor uw PC.’’ Wilma Kuiper hoofd marketing van Matrix, ontving uit handen van Hielke Sietsma symbolisch het nieuwe shirt en sprak vertrouwen uit in een goede samenwerking de komende jaren. De compleet nieuwe winkel is gevestigd aan de Stationsstraat 17-19. Het doel is het aanbieden van producten en diensten op ICT-gebied zowel voor de particuliere als zakelijke gebruiker. Met de slogan ‘Alles voor de PC’ is er een ruime keuze in alles wat met computers te maken heeft.

Aanmelden nieuwsbrief
Cookieinstellingen