Apprendo Horeca als eerste bij De DorpsKamer in Ermelo

Marnix, Robert en Jan.
Foto: Rianne Fotografie

Softwarebedrijf Apprendo Horeca heeft voor het eerst haar ‘alles-in-een platform voor de horeca’ geïmplementeerd. ‘Onze eigen DorpsKamer’ had de primeur.

De alles-in-een-oplossing voor horecabedrijven is volgens Ermelose initiatiefnemer Marnix Grift – uitbater van Café De Veluwe en mede-initiatiefnemer van Feest in Ermelo – de makkelijkste manier om nieuw en bestaand horecapersoneel snel, uniform en hoogwaardig op te leiden. De truc? Medewerkers werken zichzelf grotendeels in.

Handige app
Grift: “Je medewerkers installeren Apprendo Horeca op hun telefoon, via de app kunnen ze – al voordat ze in dienst komen – altijd en overal worden ingewerkt. Via professionele instructievideo’s, quizzen en ingebouwde checklists zien ze precies wat ze moeten doen, en hóe ze dat het beste kunnen doen. Horecaondernemers zelf kunnen op den duur alles, via het online platform, nauwgezet in de gaten houden.”

Mooie vinding
Apprendo Horeca is het eerste platform in Nederland die handige features zoals training, roosteren en checklists met elkaar combineert. Na een uitgebreide testfase, mocht De DorpsKamer Apprendo als eerste in gebruik nemen. Grift: “Als horecaondernemers werken we al jaren nauw en plezierig samen. Het lag voor mij voor de hand dat collega-ondernemers Jan Dooijewaard en Robert Jonker het spits mochten afbijten. We hebben hier zó hard voor gewerkt en naartoe geleefd, en dan eindelijk is het nu zover. Fantastisch.”

Het idee
Waar komt het idee voor deze online tool vandaan? “Apprendo Horeca is deels ontstaan vanuit mijn eigen ervaringen als horecaondernemer, en omdat ik merkte dat de meeste horecaondernemers eigenlijk continu tegen dezelfde zaken aanlopen. Hoe handig is het, als je al die punten tackelt met één softwareoplossing? Met de komst van Apprendo Horeca is inwerken op de werkvloer bijna niet meer nodig. Je medewerkers worden op een uniforme, hoogwaardige manier opgeleid én getoetst, zodat ze bij indiensttreding vrijwel alle kneepjes van het vak kennen. Dat varieert van het lopen met een dienblad en het tappen van het perfecte biertje tot en met het trainen van hospitality-vaardigheden en het bijbrengen van uitgebreide koffie-, wijn- en cocktailkennis. De app is overigens geheel naar wens in te vullen met de eigen menukaart, tafelindeling et cetera. Als horeca-uitbater scheelt het je gewoon ontzettend veel tijd, geld én kun je al op korte termijn eenvoudig een hoger rendement realiseren”, aldus een enthousiaste Grift.

Hoge verwachtingen
Grift vervolgt: “Al tijdens de testfase kreeg ik ontzettend veel reacties uit de markt, er is echt behoefte aan. En als je bedenkt hoeveel tijd, energie, frustraties en kosten het je kan besparen, bijvoorbeeld ook bij de ad hoc inzet van extra personeel bij verwachte drukte of grote evenementen… . Voor een vast, laag bedrag per medewerker per maand, levert Apprendo Horeca je een maximaal resultaat én tevreden(er) gasten op. Daar gaat het hart van menig ondernemer wel wat harder van kloppen, toch? De volgende features én implementaties staan ook al op de rol, ik kan niet wachten om te zien wat voor moois het teweeg gaat brengen. Ja, ik verwacht er veel van.’

Reacties

article
46393
Softwarebedrijf Apprendo Horeca heeft voor het eerst haar ‘alles-in-een platform voor de horeca’ geïmplementeerd. ‘Onze
https://ermelo.nieuws.nl/zakennieuws/20191127/apprendo-horeca-als-eerste-bij-de-dorpskamer-in-ermelo/
2019-11-27T16:03:17+01:00
https://cdn.nieuws.nl/media/sites/109/2019/11/27160250/48EN-Apprendo.jpeg
Zakennieuws