Tomassen Duck-To B.V. Ermelo completeert wagenpark van ‘fluistertrucks’

Folkert Wiegman overhandigt de sleutels aan Riek Vliek.
Folkert Wiegman overhandigt de sleutels aan Riek Vliek.
Foto: Grietje-Akke de Haas

Met de levering vandaag, vrijdag 24 mei, van een Volvo FH truck met een 460 pk-motor completeerde Tomassen Duck-To B.V., haar wagenpark van  ‘fluistertrucks’. Chauffeur Riek Vliek mocht de sleutels in ontvangst nemen. De eendenslachterij aan Fokko Kortlanglaan 116 in Ermelo heeft nu 6 exemplaren die worden ingezet voor het nachttranssport.

Terwijl de gemeenteraad op het moment het bedrijf op ‘de korrel’ heeft -klik HIER voor eerdere berichtgeving- blijft Tomassen Duck-To B.V. onverminderd een bijdrage leveren aan haar maatschappelijke doelen. Over het besluit van de gemeenteraad om een extern adviseur in te schakelen die de door Tomassen aangeleverde en beoordeelde ruimtelijke onderbouwing toetst, kan Jeroen IJzerman die bij Tomassen Duck-To B.V verantwoordelijk is voor de operationele zaken, kort zijn. “Wij hebben alle vertrouwen in de ruimtelijke onderbouwing van Royal Haskoning. Want de feiten liegen niet in dit onafhankelijk rapport.”

Eén van de stilste vrachtwagens 
Volgens IJzerman is Volvo FH truck vele malen stiller dan de vorige trucks waar Tomassen Duck-To B.V haar nachttranssport mee uitvoerde. “Het is zelfs één van de stilste vrachtwagens die op de markt te verkrijgen is. Voor de omgeving betekent dit een aanmerkelijke vooruitgang qua geluidsoverlast.”

De modernste uitvoering
Dat wordt bevestigt door Folkert Wiegman die de Volvo FH trucks namens Harbers Trucks BV in Harderwijk leverde. “De Volvo FH truck met een 460 pk-motor is de modernste uitvoering die er is volgens de nieuwste normen.  Met bovendien in een Euro 6-uitvoering voldoet deze truck aan de laatste milieustandaard.”

Nieuwste technische snufjes
Wat betreft geluidsoverlast is de Volvo FH truck opmerkelijk stil. Dat heeft volgens Fokko Wiegman alles te maken met de nieuwste technische snufjes. Het vooral ’s nachts irritante ‘gesis’ wanneer een chauffeur de rem intrapt is verleden tijd. Ook de motor zelf is aanmerkelijk stiller.

Veel voordelen
Daarnaast heeft de Volvo Dynamic Steering, de elektrische stuurhulp op het stuurhuis in de truck, veel voordelen. “Na het starten werkt de stuurbekrachtiging meteen, in plaats van dat de chauffeur eerst ‘een dot’ gas moet geven zoals voorheen.”

Folkert Wiegman en Jeroen IJzerman.

 

Aanmelden nieuwsbrief
Cookieinstellingen