EFC’58 doneert 5.800 euro aan Willem Holtrop Hospice

20 dec , 19:47 Sport
51EN EFCGDcheque
Foto: eigen foto

Laura Jansen, directeur van het Willem Holtrop Hospice in Ermelo, ontving een cheque van 5800 euro uit de in 2008 gestarte Goede Doelen Actie van EFC’58 uit handen van Ed Bok, bedenker en initiator van deze actie.

Van Bram Burggraaff. Verslag + foto: Ed Bok.

Voor extra zaken
Laura was bijzonder verguld met deze onverwachte donatie en vertelde aan Ed wat er allemaal voor extra zaken die niet door zorgverzekeraar of via subsidies gefinancierd kunnen worden dankzij schenkingen nu mogelijk zijn.

Zo vertelde zij dat met deze donatie dankzij sponsors van EFC’58 bijna twee jaar een muziektherapeute betaald kan worden. Het Willem Holtrop Hospice in Ermelo is een high care hospice dat hoogwaardige palliatieve zorg biedt aan ongeneeslijk zieken met een beperkte levensverwachting.

Ruim 22 jaar
In Ermelo hebben veel inwoners in de ruim 22 jaar dat het Hospice bestaat op de een of andere manier wel een keer met het Willem Holtrop Hospice te maken gehad en ook gezien hoe belangrijk en mooi hun werk is. Des te meer een reden en ook wens voor voetbalclub EFC’58, dat zelf natuurlijk ook midden in de Ermelose samenleving staat het Willem Holtrop Hospice vanuit deze actie te kunnen blijven ondersteunen.

Nieuw leven inblazen
Het idee achter de Goede Doelen Actie was destijds voor de organisatie een belangrijke motivatie waarmee sponsoren werden binnengehaald, overtuigd om aan deze actie mee te doen. En dat is ook nu de reden om de actie weer nieuw leven in te blazen, aldus sponsorcommissielid Ed Bok van EFC’58.

Grote droom
Lekker sporten, zoals voetballen is helaas niet voor ieder kind zo vanzelfsprekend en zeker niet voor kinderen die door een spierziekte getroffen worden. Dat vertelde Iker Joode, kind-ambassadeur die een keer de cheque in ontvangst kwam nemen. Hij vertelde wat zijn beperkingen zijn, maar ook dat zijn grote droom en wens was ooit weer te kunnen lopen, een boodschap die bij de aanwezige kinderen wel binnenkwam.

Dat geldt ook voor kinderen die op jonge leeftijd met kanker te maken krijgen. En zo ging er van elke verkochte centimeter reclamebord ad 1 euro 1/3 deel naar Spieren voor Spieren en Kika voor onderzoek naar medicijnen zodat die vreselijke ziekte de wereld uit kan