CDA Ermelo lanceert enquête over dienstverlening gemeente

CDA Ermelo lijsttrekker Sarath Hamstra.
Foto: CDA Ermelo

Het CDA Ermelo heeft een enquête opgesteld met vragen over de dienstverlening van de gemeente. De christendemocraten spelen al langer met het idee om een vragenlijst op te stellen om inwoners te bevragen naar hun ervaringen met de gemeente.

Dit meldt CDA Ermelo in een persbericht.

De deuren langs
CDA Ermelo-kandidaat Hans Wouda over de enquête: “De afgelopen weken zijn wij de deuren langsgegaan om te horen wat er speelt. Tijdens deze gesprekken kregen wij tips en ideeën te horen, maar ook klachten. Opvallend vaak wordt de communicatie met de gemeente genoemd, waar inwoners tegenaan lopen.”

Op verschillende manieren
In Ermelo kunnen mensen kunnen op verschillende manieren contact zoeken met de gemeente. Zo kan er naar de gemeente worden gebeld en gemaild en kunnen afspraken worden gemaakt. Het gaat het CDA Ermelo echter niet alleen om de nieuwe contacten met de gemeente.

Laat of niet beantwoord
Wouda: “Ook inwoners, bedrijven en organisaties die al langere tijd contact met de gemeente hebben lopen tegen dingen aan in de communicatie. Mails worden soms laat of niet beantwoord en telefoontjes worden niet altijd goed doorverbonden. Wij willen graag de mening ophalen van inwoners, bedrijven en organisaties hoe zij die dienstverlening ervaren. Niet om de gemeente hiermee om de oren te slaan, maar om te kijken hoe we dit samen kunnen verbeteren. De gemeente moet immers dienstbaar zijn aan de samenleving.”

 

Reacties

X

Meld je nu aan voor onze nieuwsbrief
Aanmelden

Cookieinstellingen